středa 17. ledna 2018

Další posila Scrapylife blogu a její titulní stránka 2018


Dnes bych vám ráda představila druhou a tento rok poslední novou posilu Scrapylife blogu. Je jí Kája Bílková. Stejně jako Jarku ji mnozí z vás můžou znát ze Scrapylife PL KLUBU a okolního scrap online světa. I Káje jsem položila několik otázek, aby jsme o ní věděli něco víc :-)


Můžeš se nám představit?
Ahoj, jmenuji se Kája Bílková a již nějakou dobu (7 let) jsem máma na rodičovské dovolené a věnuji se hlavně našim třem dětem - Toníkovi (7), Jonáškovi (5) a Janičce (1) - a manželovi :-D. Rodina je pro mě to hlavní, ale abych si občas také oddechla, utíkám ke scrapbookingu (především Project life, ale občas zkusím i velkou stránku), sportuji, ráda koukám s manželem na filmy, hrozně ráda cestuji a také mám ráda, když je doma uklizeno :-D, což mi poslední dobou s dětmi moc nejde.....

Jak si se dostala ke scrapbookingu?
Nevím, jestli se tomu dá říkat scrapbooking, ale první deníky z cest s fotkami jsem se snažila tvořit už na vysoké škole (to už je deset let, hrůza.....:-)), ale používala jsem jen barevné čtvrtky, pár raznic z klasického papírnictví a barevné gelovky :-). Časem jsem objevila první obchůdek s trošku lepším materiálem, který už dávno neexistuje a vlastně už ani nevím, jak sem jmenoval. Když se nám narodil první syn, tak jsem občas udělala 12x12 stránku (focení z plavání, křtiny a tak podobně), ale nešlo mi to nijak extra dobře a strašně dlouho jsem se s každou stránkou trápila. V roce 2015 jsme byla na jarní Výstavě kreativity v Dubči, kam jsem jezdila pro materiál na všelijaké  tvoření (korálky, fimo, malování na trička). Tam jsem potkala Scrapylife stánek a bylo "vymalováno"..... :-) Koupila jsem si první krabičku s kartičkami - Boys rule Value Kit a nastoupila jsem do Project life kolotoče, který mě stále strašně moc baví a je to pro mě super relax. A doufám, že když už máme doma i holčičku, tak to nedělám jen pro sebe, ale že to jednou ocení i ona (kluci se spíš tváří, že je fotky moc nezajímají).

Od kdy tvoříš Project life a jak ho vedeš (týden, měsíc, události....)?
Tvořím velké 12x12 album a první je z roku 2015. Zatím se snažím tvořit po týdnech.


Kulaté nebo hranaté rohy?
Dříve jedině kulaté a teď se mi zase více líbí hranaté (už se těším na Becky Higgins a její hranaté kartičky :-)).

Co jiného, kromě PL, jsi již vytvořila?
O prázdninách jsem dříve měla samostatná 6x8 alba, ale v roce 2017 jsme si pořídila Traveller's notebook a dovolené, víkendové pobyty a podobné události jsem začala zpracovávat do jednotlivých sešitků traveller's notebooku (mám v plánu, že pak bude z dovolené ve velkém albu stránka 12x12 jen z fotek a k ní bude přidělaný sešitek z traveller's notebooku). Párkrát jsme vytvořila insta album (ze svatby taťky, zimní dovolené, synovu první třídu). V roce 2017 jsme poprvé zkusila December daily (ještě jsem ho nestihla úplně dokončit, ale pracuji na tom :-)). Na Vánoce, narozeniny, Velikonoce a podobně, se snažím o přáníčka.


Kde hledáš inspiraci a máš nějaké oblíbené tvůrce?
Kromě blogu Scrapylife se ráda kouknu i na jiné české nebo cizí blogy, ale nemám vyloženě někoho vyhlídnutého, koho bych sledovala. Někdy hledám pomoc na youtube, když vidím na něčí stránce techniku, u které nevím, jak se dělá. A také často najdu inspiraci na Scrapylife klubu, když vidím, co "holky" zrovna tvoří :-).


Bez čeho se při tvoření neobejdeš a co naopak nikdy?
Vždycky musím mít u sebe nůžky, malou řezačku (velkou až tak moc nepoužívám, nemám ráda, kolik zabírá na stole místa :-)), oboustrannou lepící pásku nebo rolátko, pravítko, černé fixy o různé tloušťce hrotu (od 0,1 po 1), počítač, Canon selphy tiskárnu (když sem si jí pořizovala, myslela jsem, že bude jen na příležitostný tisk, ale teď už tisknu převážně jen doma). Také mám po ruce vždycky diář, ve kterém mám zapsáno, co jsme jednotlivé dny dělali, takže pak není problém dodělávat týdny i zpětně :-).
A co nikdy? Moc nemusím vintage, ale zase na druhou stranu i v této technice mohou vzniknout pěkné věci :-)


Nějaký tip, jak začít?
Myslím, že nejlepší je zajít na Scrapylife klub a porozhlédnout se, jak "holky" tvoří, okouknout, co používají za pomůcky a jaká mají alba. Lepší je vše vidět "naživo", než aby člověk tápal u počítače a nevěděl si rady s výběrem alba, s tím co všecko do začátku potřebuje a podobně.
A ze své zkušenosti vím, že důležité je nestresovat se z toho, že neděláte zrovna aktuální týden a že na konci roku máte hotovou teprve půlku alba, pak je z koníčku spíše stres a o tom to být určitě nemá :-)

Nakonec bych ráda poděkovala Lotce, že mi dala důvěru a můžu přispívat na Scrapylife blog, moc se těším a doufám, že se Vám budou mé stránky líbit a třeba někoho i inspiruji, určitě se budu moc snažit!

A teď už bych ráda přešla k mému prvnímu příspěvku, kterým bude, tak trošku symbolicky, TITULNÍ STRÁNKA K ALBU 2018, která je tento měsíc i tématem Scrapylife PL STORY.

Když jsem vybírala album na letošní rok, tak jsem si říkala, že bych mohla udělat změnu a pořídit si nějaké elegantní koženkové jednobarevné..... nakonec jsem ale neodolala albu Wonderful od Becky Higgins (mám prostě ráda veselé barvy :-)).


Na titulní stránku jsem použila kapsu P od Becky Higgins a vycházela jsem z papírů a výřezů z kolekce Go now go od Becky Higgins, které jsem ještě doplnila pár dalšími ozdobami (ty Vám ukážu dále).

Kartička v první kapse je vyříznutá z 6x6 čtvrtky kolekce Go Now Go a je doplněna jednak výřezem z této kolekce a také moc pěknými dřevěnými výřezy od Váš kreativní svět, které mají symbolizovat 365 dní, 12 měsíců a 1 rok.
Vždy mi přijde hezké, když jsou kartičky na stránce (nemusí být všechny, ale alespoň některé) mezi sebou nějak propojené a na této stránce jsem jako propojení zvolila orámování bílou přerušovanou čarou (kdysi mi jeden architekt říkal, že když se staví dům, tak u finálního designu domu by se měly barvy zrcadlit, tedy že pokud jsou například hnědá okna, tak by se ještě někde měla objevit stejná hnědá - třeba barva okapů a nebo jinde, a mě se zdá, že i u stránek to moc hezky funguje, když je nějaké spojení mezi kartičkami nebo ozdobami.....)



Motiv čísla 2018 jsem do jednotlivých kartiček vyřízla řezáčkem a výřez jsem podlepila kartičkami ze stejné kolekce (Go Now Go) a opět jsem použila motiv orámování.

Třetí  a pátou kartičku spojuje motiv "dřevěné" mapy. Na třetí kartičce byl tento motiv  přímo vytištěný a na pátou kartičku jsem ho vystříhla z papíru s dřevěným designem opět z kolekce Go Now Go (tvar byl pokus o mapu České republiky :-)). V této kolekci byl mimo jiné i papír s různými frázemi, které jsem vystříhala a pár jsem jich na kartičky použila.




Uprostřed kapsy je fotka celé naší rodiny a nápis Nás 5, který jsem složila ze dvou balení dřevěných výseků od Váš kreativní set - tady a zde :-). Myslela jsem, že budu mít hezčí aktuální fotku, ale protože od Vánoc marodíme, tak nebyla příležitost se vyfotit společně (ale třeba jí ještě během ledna vyměním :-)).




Poslední kartička (vpravo dole) je opět vyříznutá z 6x6 papíru kolekce Go Now Go, doplněná výřezem ze stejné kolekce a třemi nápisy, které jsem vystříhla z kartičky z Honey Core Kit od Becky Higgins. A opět jsem zde použila orámování bílou gelovkou (tentokrát u papírového výseku).












A to už je pro dnešek vše. Snad se Vám moje stánka alespoň trošku líbila a budu se těšit za měsíc zase "napočtenou" :-)

Kája a Charlotta



6 komentářů:

  1. Jee, Kaji, super!! Budu se na tve prispevky tesit a az ted koukam, ze ty deti mame vekove stejne :) akorat vy jste o rok napred :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jani dekuju, snad se bude na co tesit 😉 no vidis, ja myslela, ze tvoje deti jsou o dost mladsi, takze uz Vas taky ceka skola.....

    OdpovědětVymazat
  3. skvelá titulka. tie nápisy pri mape ma úplne dostali :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kaji gratuluji! Snad se zase brzy potkame na PL klubu. Titulka super, teším se na další články!

    OdpovědětVymazat