pondělí 28. března 2016

Project Life album – Safírová svatba

Dnešní příspěvek nebude klasickým týdnem mého Project Life alba jak jste zvyklí. Tentokrát vám představím celé jedno album na téma Safírová svatba! 

V pátek 18. 3. oslavili moji rodiče 45 let společného života a tak jsem se rozhodla, že jim vytvořím něco speciálního. Co jiného ode mě čekat, než něco ala Project Life, že!?! :-)


Plánování a přípravy byly dlouhé. Samotné tvoření alba šlo docela rychle, ale hezky popořádku.

Už někdy počátkem ledna jsem si naplánovala, že toto album vytvořím. Nejdřív jsem si zjistila jak, že se vůbec toto výročí označuje/nazývá (Safírová svatba). No a tam pro mě nastal první zádrhel. Když už jsem se smířila s modrou jako safír, tak jsem prostě žádné krásné, leskle safírové 6x8 album neobjevila. A tak jsem nakonec vybrala klasiku v podobě Project Life Classic FauxLeather D-Ring Album 6"x8". No co, že Zlatou svatbu oslaví až za 5 let. Album budu každý rok doplňovat.
S tímto výběrem alba souvisí i kapsy. Použila jsem všechny možné druhy rozřazení o velikosti 6x8 inch. 

Dalším krokem byly fotky. Určitě to znáte, papírové kufry plné fotek zasunuté pod postelí, protože je nikdo, nikdy, nikam neutáhne. Měla jsem představu, co chci v albu mít. Každý rok společného života a jednu fotografii (6x8 inch nebo 4x6 inch, která by ten daný rok vystihovala a jsou na nich moji rodiče společně. S tímto nápadem jsem se musela po chvilce uklidnit, když jsem na zvláště těch starších fotografiích zjistila, že ne v každém roce jsou moji rodiče foceni společně a v některém třeba vůbec. Namísto toho jsem nacházela mini fotky nějakých krajinek nebo lidí, kteří ani nešli rozeznat.
Nakonec jsem vybrala, přefotila foťákem v mobilu, upravila v Picmonkey a nechala vytisknout. 45 fotek bylo připraveno. 


Texty byly také poměrně jednoduché. Ano, bylo by fajn mít popsané osobní zážitky mých rodičů přímo z jednotlivých let, ale to jsem neměla. Na vlastnoruční texty jsem tam přeci jen nějaké to místo vždy nechala, ale rozhodnutí bylo jasné. Wikipedia neboli online encyklopedie je v mém případě dobrou volbou. Ve wordu jsem si vytvořila formulář na stránku 6x8 inch a do ní jednotlivé roky historie ČR (a jejích obměn) kopírovala, formátovala a jinak upravovala. Některé roky mají jednu, jiné více stránek.


Jako doplněk fotografií a textů jsem použila Project Life® kartičky od Becky Higgins z kolekce SeptemberSkies Core Kit, které jsem nijak nezdobila, spíš jsem je použila jako doplněk a vybírala hlavně ty, kde jsou výstižné texty.
 

ozdobami jsem to také nepřeháněla. Použila jsem hlavně jen roller razítko, kterým jsem jednotlivé listy razítkovala příslušným rokem a doplňovala samolepícími proužky nápisů od Amy Tangerine z kolekce Rise & Shine.

 
Pro ilustraci pár hotových stránek...





Přeji vám a všem vašim blízkých krásné Velikonoční pondělí.

Charlotta



22 komentářů:

  1. To je krasa! Babi s dedou slavi pristi rok zlatou, tak, ze bych se na to taky vrhla? Ale ty fotky budou potiz..:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alčo, děkuji :-) Jinak já se těch fotek taky bála, ale nakonec jsem na každý rok něco vyštrachala. A můžeš se zeptat i u jiných větví rodiny, jestli nějaké fotky nemají :-)

      Vymazat
  2. Lotko to je nádhera, úplně vidím tvou maminku jakou musela mít radost. Přeji jeste spoustu krásných společných let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, mamka děkuje a ano, měli ohromnou radost :-) Zvlášť, když to bylo druhé 6x8 album, které v poslední době dostali. (to další album uvidíš v pondělí za 14 dní)

      Vymazat
  3. Krása! To muselo být práce, ale výsledek stojí za to!
    Žanet

    OdpovědětVymazat
  4. jsi obdivuhodná!! tohle je takový poklad, nedokážu si ani představit tu velkou radost, jakou vaši museli mít!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, ani mě to nenapadlo, ale když tak o tom přemýšlím, tak to poklad asi fakt je :-) Radost byla přeohromná. A byla umocněna ještě tím, že jsem jim ho dala trochu dřív. V době, kdy byl taťKa v nemocnici, rozhodlo se, že nemůže s námi na dovolenou a mamka měla ten den narozeniny. Plno emocí najednou :-)

      Vymazat
  5. Nádhera, to muselo dát práce, ale to vždy stojí za tu radost, kterou druhým uděláme, že? (Verča S.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru díky! Ano, radost byla nepopsatelná a s tím pocitem se mi to dělalo s lehkostí :-)

      Vymazat
  6. Lotko to je moooooc pekny. Jak si dokazala ty fotky zaradit do let? Ja nezaradim ani ty na kterych jsem ja jako mala.....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo, díky moc :-) hodně mi to ulehčilo, že většina z nich byla roztříděna v papírových sáčcích a ty byly popsaný.

      Vymazat
  7. Tak to smekam i pred tim kdo to takhle peclive ukladal - asi mamka, ze? :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Kájo, většinu dělal taťka a něco málo ségra :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Aha no tak to bych spis cekala ze je to mamky zasluha :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Aha no tak to bych spis cekala ze je to mamky zasluha :-)

    OdpovědětVymazat