středa 9. prosince 2015

Memory planner 2016 ...aneb nejvyšší čas začít plánovat!

Kalendáře a diáře mám snad od doby, kdy jsem spolehlivě zvládla číst a psát :-). Opravdu. Papírnictví je můj ráj dodnes, protože za pár kaček pořídím hodně muziky :-D. A protože vše dosahuje pokroku, je tomu tak i v mém světě papíru. Z malého kalendáře jsem se dostala až k báječnému Memory planner od Heidi Swapp. A protože prosinec je nejlepší doba na odpočinek mezi pečením, vyplním si chvíle (bez dětí a muže) právě s tímhle puntíkatým fešákem, který má k sobě ještě pěknou partu doplňků. A co vy? Už jste našli ten svůj?


Při prohlížení diářů Vašich i zahraničních jsem si roztřídila "diářníky" na ty, které mají svůj diář jako:

  • vlastní deníček na zápis každého jednoho zážitku - diář používají vlastně spíš jako svůj deník a zapisují až když den uběhne. Není to vlastně plánovač jako takový, protože se do něj píše víc minulosti než přítomnost
  • druhá skupina má naopak plánovač. Už na začátku roku má diář barevný, se spoustou upomínek a plánů. Tady asi dokonale souhlasí s názvem Memory planner
  • třetí skupina je mišmaš :-D. Diář zahrnuje jak plány, tak ale i zápisky z jednotlivých dnů
Já sama vždy patřila jednoznačně do druhé skupiny. Můj diář byl už v lednu popsaný. Narozeniny, svátky, rozvrhy, zkoušková období, výročí, budoucí plány na oslavy, vyznačení prázdnin. Prostě čistý planner. Můj milý deníčku ...to byste u mě našli jen sotva. A něčeho takového se vlastně držím i dnes. S tím rozdílem, že diář je pro mě i materiálem pro Project Life, takže hlavní události (jako hlášky Nelinky a pokroky Julinky) v něm mám. Myslím, že zařadit se do jedné z kategorií je dobrý krok k tomu, abych si uvědomila "jak velký diář potřebuji".

Stejně jako vloni, jsem si i letos vybrala Memory planner od Heidi Swapp a protože už ho mám v ruce, rozhodla jsem se sepsat nějakou tu informaci, abych pomohla všem, kteří ještě váháte. Takže tady je!


Po otevření diáře je na samotných deskách několik kapsiček...


...kam si můžete založit cokoli co jen potřebujete...


Každý měsíc je oddělen speciálním rozdělovačem s názvem měsíce.


Za rozdělovačej je plastová kapsa, do které si můžete vkládat kartičky, fotky, drobnosti, které můžete například zatavit v kapse pomocí Photo Sleeve Fuse tool


Diářové kartičky patří k doplňkům. Jsou ve dvou rozměrech a sedí do plastových kapes. Měla jsem je i k loňskému diáři a využila jsem je i do Project Life alba. Takže s těmi jsem nemusela váhat ani letos.

Následuje stránka "To do", kde máte prostor na měsíční úkoly, plány, cokoli je vám po chuti...


Každý měsíc obsahuje přehled měsíce na jedné dvoustraně. Čísla si do tabulky vypíšete sami.


Můžete použít jeden z doplňků k diáři. Číslice od Heidi. Já osobně je mám a přijdou mi skvělé. Jsou transparentní a jdou snadno nalepit a také sundat.


 Takže není problém pak nějaký sundat a označit jinak. Já to tak udělala v lednu, kdy má můj táta a tchýňka narozeniny, takže jim patří velká dvojka a třicítka :-).


Další stránky jsou již týdny v měsíci. Každý týden na jednu dvoustranu, včetně víkendu.

Zadní strana v měsíci pak končí vždy vlevo, můžete za ni vkládat libovolné stránky nebo udělat souhrn fotek v měsíci, je to jen na Vás :-)

DOPLŇKY  



Doplňků je opravdu hodně, já si vybrala jen některé. Krom transparentních čísel mě zaujaly ještě: 





Ty jen vidím a hned bych je dala do pusy. Nevím proč, asi mi to připomíná bonbóny :-D. Jsou dokonalé, místně 3D, takže na oko úžasné...





...obsahují zlaté nápisy a jsou z tvrdého papíru. Rozhodně jsou recyklovatelné, takže já si jednu nalepila například k našemu výročí svatby, krásně ji pak ale mohu sundat a vložit k jiné události...



kdo by nemiloval rámečky. Nejen v PL vypadají skvěle, budou se tuze líbit i v diáři!




....no není toho spousta a spousta? Je a všechno je to nádherné! 

Memory planner 2016 Heidi rozhodně vylepšila, nicméně i v něčem trochu pokulhává.

PLUS:
  • nádhera!
  • na dvoustraně je celý jeden týden včetně víkendu 
  • sobota i neděle mají dostatek prostoru pro zápisky
  • povrch diáře je omyvatelný, ne látkový jako wattercolor z loňského roku
  • není potřeba igelitového obalu, který byl na wattercolor vloni nutný
  • každý měsíc má vlastní rozdělovač
  • v každém měsíci je dvoustrana s kalendářem na celý měsíc, pak následuje kalendář po týdnech
  • spousta nádherných doplňků
  • za mě i držáček na tužku :-)

MÍNUS
  • povrch diáře se bude rychleji špinit (nicméně dá se omývat)
  • vazba diáře je letos trochu nešťastně umístěna na hřbetu, jako to mají klasická velká alba na PL, hůře se tedy diář zavírá. Loňský model měl řešeno lépe, vazba byla na zadní straně diáře
  • pokud chcete použít diář, ale dát si do něj vlastní náplň, budete mít trochu problém s dírkami milé Heidi (rozuměj díry jsou 4 a v atypickém rozvržení)
  • velikost - není to mazlík do kabelky
  • fůůůůůra doplňků :-D
...věřím ale, že klady jednoznačně převažují nad mínusy!


Pro všechny, kteří řeší vazbu diáře. Tady je fotografie s rozměrem papíru i děrováním. A řešení problému?
  • Chci tento diář, ale jinou náplň - doporučuji tedy přelepit díry washi páskou, klasickou izolepou, dle libosti a udělat své vlastní díry. Ty můžete udělat klasickou "jednoděrovačkou" anebo můžete pořídit originální děrovačku od Heidi Swapp
  • Mám jiný diář, ale chci doplňky jako rozdělovače - opět stačí vyřešit vazbu. Rozdělovače můžete například kompletně zalaminovat a pak udělat díry jak potřebujete pro svůj diář. nebo zase jen přelepit washi páskou, aby nebyly díry vidět a pak udělejte vlastní

Krásný zbytek dne a já jdu přemýšlet, jaká předsevzetí si do diáře zapíšu!

M.



8 komentářů:

  1. hm,ahoj,trochu sebrané mé nápady :-))mám jiný diář ale chci doplňky jako rozdělovač :-))no,tak uvidím co z toho zkusím,buď tu washi pásku nebo to zalaminuji.jinka doplňky bomba,akorát by to nemuselo být vše jen v angličtině.

    OdpovědětVymazat
  2. dotaz,ty fotorámečky jsou samolepící?a ty boční barevné etikety?lepí?

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Natálko, těmito způsoby jsme resily loni plastovou kapsu, která byla doplňkem diáře, ale uděláme špatné díry. Funguje to a vypada dobře. Rámečky je třeba lepit lepidlem :-) Krom samolepek se vse lepi lepidlem

    OdpovědětVymazat
  4. ahoj Miško,je to jedno jaké lepidlo,nebo musí být nějaké speciální?jsem začátečník...

    OdpovědětVymazat
  5. Na ty ja myslím, že je to v podstatě uplne jedno. Je to papír, takže lepidlo urcene pro papír. :-) Tesim de na nějaký obrázek Tvého diáře :-)

    OdpovědětVymazat
  6. určitě po vánocích pošlu fotku,až ho nazdobím :-))

    OdpovědětVymazat
  7. Tak jsem se nechala zlákat, diář je krásný, ale ta vazba je opravdu nešťastná. Jsem docela zklamaná tím zavíráním diáře. Divím se, že to tak vyrobili, museli to přece před výrobou zkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, loňský model to neměl, toto je udělaný jako vazba u velkých alb, i to dle mého je bráně víc jak osobní album.

      Vymazat