středa 6. května 2015

Kterak mě Heidi za srdce chytla!

Jsou tu! Konečně jsou opravdu tady! Řeč není o ničem jiném, než o luxusních sprejích od Heidi Swapp Color shine Spritz. Dlouho si doma skladuji celou řadu produktů z dílny Heidi Swapp, především jsem byla namlsaná na řadu Color magic, ale copak to šlo, když nebylo to nejdůležitější? Spreje Color shine Spritz nebyly dlouho k dostání. Už ale dorazily a nic nebrání experimentům. 

Spreje asi netřeba dlouze představovat, ale pro případ, že jste o nich ještě neslyšeli, jedná se o barevné spreje s leskem. Jsou určeny na papír, dřevo, látku, karton a jiné porézní povrchy a projektům dodají intenzivní lesk. Jsou na vodní bázi, po zaschnutí již s vodou nereagují a mixovat je lze tedy pouze za mokra. Barvy jsou vskutku zářivé, pokusila jsem se to zachytit i na fotkách, ale ne vždy se zadařilo. Každý asi víte, jak těžké je projekty vyfotit, aby fotografie vystihla detaily. No, snažila jsem se :-).

Jak bude reagovat sprej s papírem jsem tušila, nějaký ten sprej jiných značek jsem již v ruce měla... ale jaká bude práce s papíry z kolekce Color Magic Resist Paper Pack? Jedná se o papíry se speciálním povrchem. Pomocí sprejů je lze libovolně dotvářet. Pro práci s těmito papíry budete tedy potřebovat barevné spreje, kuchyňské utěrky a hooodně místa, pokud nechcete mít pracovnu komplet zářivě barevnou :-).

Vybrala jsem jeden z papírů a dva odstíny, které se mi zdály ladící. V mém případě odstín Tropical Teal a Gold Lame. Pomocí sprejů naneste barvu na papír, je jen na Vás, kterou barvu kam - nebojte se experimentovat a hrát si. Míchat můžete barev i více. Jakmile barvu nanesete, nechte alespoň 10 vteřin barvy reagovat a pak vemte k ruce kuchyňské utěrky. Pokud jste míchaly více barev, utěrky nejprve na papír položte a přimáčkněte rukou tak, aby se vám do utěrky vpilo co nejvíce barvy. Pak už stačí jen vzít čistou utěrku a pořádně papír přetřít. Pokud jste tvořili papír je jednobarevný, můžete rovnou barvu utěrkou setřít. Upozorňuji jen, že utěrkou nepřejíždějte po papírech příliš velkou silou, protože by se papír mohl poničit. To se mi bohužel stalo, ale vše se jednou učíme a tak se s nějakou tou ztrátou počítalo :-). Papír se sprejem trochu rozmočí a pokud budete přejíždět velkou silou, můžete poškodit povrch papíru a bude působit "chlupatým" dojmem a to neocení nikdo z nás ;-).



A tady je výsledek. Ze dvou barev vznikly vlastně tři. V levém rohu je papír modrý, v pravém zlatý a přechodová zóna je zajímavým mixem. Takto připravenou stránku můžete použít jako podklad pro scrapbookovou stránku, můžete ji využít na tvorbu přáníček, případně z nich jednoduše uděláte kartičky pro Project Life a přesně tak jsem je využila já :-).


Pokusila jsem se o téměř nemožné a moc doufám, že je na fotce alespoň trochu vidět, jak barvy září. Bohužel to zdaleka nevystihuje realitu. Doporučuji si vyzkoušet a uvidíte sami.




Tak první stránka je za mnou. Už jsem trochu zkušenější, vím co a jak a tak zkouším další barevnou kombinaci. Tentokrát jsem si vzala osvědčený odstín Tropical Teal a doplnila ho odstínem Primrose. Zajímalo mě, jak bude vypadat náhodné posprejování papíru. Sprejem jsem tedy párkrát stříkla na několik míst a náhodně pak to samé s druhým odstínem. Opět jsem dala barvám 10 vteřin vydechnout, překryla papírovou utěrkou, aby se odsálo co nejvíce barvy a poté jsem povrch jemně setřela kuchyňskou utěrkou.




Druhý výtvor je tu! Tato stránka je v barvách blízkých mému srdci a pravidelní čtenáři mých článků v nich možná poznávají mou Serendipity závislost :-). Ano a jakmile jsem výsledek viděla, okamžitě jsem věděla, že tato stránka "padne" na tvorbu PL kartiček a tak se také stalo.



Řezačka,výseková raznice Corner Rounder Punch Project Life® Becky Higgins a kartičky jsou hotové. Někdo by mohl namítat, že takto barevné kartičky buď překryjete fotkou a tak nebude podklad vidět nebo je přelepíte bílou kartičkou, aby se na ně vešel journaling a taktéž podklad zanikne...a máte naprostou pravdu. Proto jsem tentokrát sáhla po populárním pergamenovém papíru a vytvořila plochu pro journaling pomocí tohoto jemného papíru. Nezanikne tak samotný podklad a na journaling místo zbude. A protože nejsem vlastníkem speciálního lepidla na vellum, přilepila jsem papír v místě ozdob. Tedy pod enamelkami, nápisem, případně dřevěnou hvězdičkou. A je to! Kartičky uložím k ostatním a jakmile k nim budou vhodné fotky, budou připravené k použití a já se na ně vážně těším :-).




Stejné vlastnosti papíru mají i výseky z dílny Heidi Swapp September Skies Resist Die-Cuts a práce s nimi je stejná. Snadno si tak vytvoříte barevně ladící ozdoby pro Vaše projekty. Vyzkoušela jsem si to na jedné z květin a za 2 minuty máte hotovo. Můžete si však vzít do ruky i štětec a kytičku si vystínovat. Stříknete si barvu na akrylový bloček a štětcem snadno nanesete na výsek. Můžete barvy i míchat a vytvořit tak nádherné pestrobarevné ozdoby, které budou díky speciálním sprejům opravdu zářit.




A protože byl o víkendu Mezinárodní den scrapbooku, dala jsem tomu tvoření více času (tímto děkuji ochotnému manželovi, že zvládl obě naše ratolesti) a sáhla jsem ještě po Color Magic Value Kit. Na tenhle kit jsem byla vskutku zvědavá. Všechny kartičky představují bílé plátno, které si dotvoříte dle vlastní fantazie pomocí barevných sprejů, inkoustů, ale i vodových a temperových barev. Vše je na Vaší fantazii. A protože já si přála, aby se kartičky leskly, použila jsem opět spreje Color shine Spritz. Součástí kitu jsou jednak tzv. Color magic kartičky, které se upravují stejně jako velké papíry a výseky, o kterých jsem dnes již psala, jednak karty potažené látkou a v neposlední řadě ještě wood veneer ozdoby, které můžete též barevně dotvářet. Nezní to jako výzva? Konečně si můžete vytvořit takové kartičky, které budou přesně podle Vašich představ! Případně můžete své oblíbené kolekce kartiček doplnit o další, Vámi vyrobenou a použít ji jako zpestření kolekce ve Vašich PL.


Na zkoušku jsem vytáhla pár kartiček a vyzkoušela si práci s nimi. Opět jsem mixovala dvě barvičky, tentokrát pastelový odstín Coral a opět krásný modrý  Tropical Teal. Podklad malých karet jsem udělala Coral-ový a pomocí šablony a houbičky jsem na kartičky vytvořila modře vzor plástve.


Velké kartičky jsou z Color magic papíru, ty jsem tedy posprejovala, setřela kuchyňskou utěrkou a práce byla hotová. Jednu z velkých karet jsem pak rozpůlila, aby vznikly kartičky malé. Mám v albu dost koláží a jen výjimečně používám velké kartičky na journaling.



Wood veneer ozdobu jsem pak pomocí houbičky přetřela modrým odstínem, aby ladila k této sadě kartiček a musím říct, že pro dnešek jsem spokojena.


Kouzlení s tímto kitem bylo otázkou 20 minut, protože víc prostě nebylo, ale potenciál kitu je obrovský. Sprejem lze obarvit i gesso, pasty, cokoli se Vám bude hodit k použití. Jsem moc zvědavá na Vaše zkušenosti a výtvory.


A protože byl ten dnešní článek opravdu dlouhý a já si vážím každého čtenáře, mám pro Vás maličkost. Napište do komentáře, který z odstínů sprejů Color shine Spritz je pro Vás ten NEJ a v neděli večer vylosuje Nelinka jednoho z Vás, a tomu pošleme pro radost právě meruňkovoý pokus práce s Color Magic Value Kit.


Už teď se těším na další středu s Vámi!
Míša






15 komentářů:

  1. Naprosto luxusni, jsem unesena, jak je to krasne...musi to byt neco na zivo..😊. Z odstinu se mi nejvic zamlouva Patina a Primrose. 😊 Jedna barva je proste malo..😃

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné Míšo, barvičky jsou opravdu super ....

    OdpovědětVymazat
  3. Míšo klobuk dole :) toto ze su prve pokusy??? Perfektnee - originalne karticky. Musim nabrat odvahu a tiez to vyskusat. Paci sa mi modry odtien Tropical Teal a v kombinacii s pastelovym odtienom Coral je to super kombinacia ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Míšo, já to věděla, že to bude zase super skvělá práce :), ty si tak krásně hraješ :) :), výsledky úplně skvělé. a který odstín je ten nej? tak to je super těžká otázka. rozhodně nebude jeden stačit... líbí se mi Ocean a Mustard......

    OdpovědětVymazat
  5. Nádhera, Míšo... Jen opět sehnat ty spreje, při doplnění zásob u Charlott jsem byla úspěšná jen na 2 lahvičky :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Nádhera, Míšo... Jen opět sehnat ty spreje, při doplnění zásob u Charlott jsem byla úspěšná jen na 2 lahvičky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, napiš mi na e-mail. Určitě je budu doobjednávat :-)

      Vymazat
    2. Charlott, nemáš nějaký dobrý odkaz, jak vypadají ty odstíny ve skutečnosti? Ty kolečka tomu moc neodpovídají... Např. podobný zahraniční článek, jak dělala Míša? Že jsou ty barvy pak líp vidět (abych se mohla rozhodnout) :-)

      Vymazat
    3. Evi, to bohužel nemám, ale u většiny odstínů v e-shopu jsou v obrázcích různá použití na různých obrázcích. A některá mají níže i videa.

      Vymazat
    4. Evco naprosto souhlasim, v realu jsou barvy o neco jine. Treba odstin Seafoam me hodne prekvapil...necekala jsem, ze bude takto zeleny... ale jak pise Charlott, mrkni u kazdeho produktu na fotky pouziti, tak jsou odstiny lepe videt :-)

      Vymazat
    5. Díky holky... až bude chvilka, tak to prozkoumám :-)

      Vymazat
    6. Míšo, koukala jsem na ten Seafoam a to je ale opravdu velký rozdíl... vypadá jako bledě-modrá a na tom Tvém střiku je fakt do zelena... Já jsem objednávala také odstín růžové, nakonec je to světle korálová, ale časem jsem ji chtěla také pořídit, takže je to v pohodě a nevadí mi to... :-)

      Vymazat
    7. Nádherná práce, nicméně jako vždy :) Miluju tyrkysovou barvu, takže mě nejvíc oslovuje Tropical Teal a v těsném závěsu za ním Primrose, ty dvě barvy se opravdu našly :)

      Vymazat
  7. tak Seafoam a Patina radim mezi prekvapeni tydne, ony jsou komplet zeleny!!! ale vsechny barvy se trpyti krasne, to jo ... super clanek, Miso!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to jsem měla štěstí, že mi je někdo vykoupil :-) protože já chtěla nějakou modrou... ulovila jsem ocean a ta je krásně modrá

      Vymazat